Snart är det lov! /Söndags Edition

Äntligen söndag igen! Veckan som har gått har inte varit särskilt kul då jag genomgått två prov och helvetesveckan på schemat. Lyckligtvis så blev det bara två prov och sen har vi det tredje den kommande veckan, det provet som jag först trodde att vi skulle ha haft nu i veckan. Jag visste väl egentligen redan då jag skrev mitt förra söndagsinlägg att det skulle bli en jobbig vecka i plugget. Det man hade att se fram emot var i alla fall bion med Gründer på fredagen och helgen överhuvudtaget. Ja, ni som läst mitt tidigare inlägg vet väl vad jag tyckte om bion. Det var en riktigt nice film!

Den här helgen har väl varit relativt lugnt. Bion i fredags och sen var jag typ hemma och bara tog det lugnt igår. Skönt. Idag blir det till att försöka plugga igen den matte som jag inte hunnit göra klart under veckan och förra veckan. Lite små surt men det är ju sånt som måste göras.

Veckan som kommer är den sista veckan innan Sportlovet. Skönt att slippa skolan en vecka men som det ser ut nu så kommer jag jobba cirka tre timmar måndag till fredag. Det blir på en cirkusskola, minns dock inte var den skulle vara. Som tur är så blir det lite roligt folk att jobba tillsammans med. Skönt att få in lite mer pengar till ekonomin också, får väl se om det blir någon tv av pengarna. Man kan ju hoppas.

Ja, den här veckan så har vi den lugna veckan. Det vill säga att vi slutar tidigare på onsdag och har sovmorgon till klockan tio på torsdag och fredag och har egentligen bara två lektioner de dagarna. Fast provet som vi har kommer att vara på torsdag eftermiddag så vi kommer visserligen få sluta senare då men det tas igen på fredagen efter lovet, då vi får sluta tidigare då istället. Den här veckan blir det i alla fall till att läsa en hel del. Känner att jag måste bli klar med den där jäkla läsboken som skulle varit klar efter jullovet. Vi har ju, som jag nämnde tidigare i veckan, på börjat nästa läsbok i svenskan.

Det är tjugo dagar kvar tills studiebidaraget ramlar in. Förhoppningsvis får jag min cirkuslön innan dess. Jag har inte ens pengar för att köpa en 50cl läsk som det ser ut nu. Surt men jag hade väl egentligen räknat med det då jag brände upp pengarna i början av månaden. Jag ska väl inte gnälla över ekonomi, jag borde väl vara glad att jag ens lever som jag gör. Det finns ju liksom folk som har det värre, tyvärr.

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och sedan sätta mig och plugga, om ett tag.

_Geccod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0