Oplaneringar /Söndags Edition

Då var söndagen här igen. För min del så börjar Sportlovet officiellt imorgon fast så värst mycket lov kommer det nog inte bli. Har bestämt mig för att jobba som cirkusskoletränare med några kompisar nu måndag till fredag. Visserligen blir det bara tre timmar om dagen och jag börjar kl13.00 varje dag så det blir riktigt skönt ändå.

Veckan har för övrigt varit rätt lugn. Jag blev ju förkyld förra helgen och det varade fram till i torsdags då jag åter kunde gå till skolan. Jag mådde verkligen inte bra tidigare i veckan. Fast jag lyckades ta mig till cirkusen i torsdagskväll och fick jobba dubbelt då en polare/arbetskollega skulle bli försenad - vilket betyder att jag tjänade ihop nästan tillräckligt med pengar till två pizzor. Perfekt. I fredags drog jag till en polare, Gründer, och typ såg på film och spelade lite tv-spel. Softade liksom. Igår åkte jag till min Morbror och Moster och spenderade större delen av dagen hemma hos dem och senare på kvällen tittade jag förbi hos en polare. Rätt skönt det med.

Idag har jag faktiskt ingen aning om vad jag ska göra. Fast det hade jag inte igår morse heller och det slutade med att jag var hemifrån typ hela dagen ändå. Så jag antar att jag kommer hitta på något att göra idag eller så kanske det bara till att gå hemma och sega..
Nej, jag får väl ringa en polare.

I veckan upptäckte jag två ganska så intressanta sidor. Nämligen Bloggtoppen.se och Blogtoplist.se. Två stycken sidor där man registrerar sin blogg också hamnar den på en sorts top lista över de mest lästa bloggarna. Jag tycker det har fungerat rätt så bra. För ifall en person tittar in på min blogg via länken där så kommer det stå i toplistan. Ju fler som klickar sig in hit, ju högre upp på listan hamnar jag och ju högre upp ju fler är det som hittar mig.
En god cirkel kan man kalla det. Sen är ju frågan hur många som verkligen orkar läsa alla dessa über långa inlägg. Jag vet ju att några av er gör det i alla fall då jag pratat med er, vilket är kul såklart. Sedan jag registrerade min blogg så har det bara kommit mer unika besökare, så det verkar ju fungera. Dock så tror jag bara att det är tack vare Blogtoplist.se som det fungerat då inte en enda har hittat mig på den förstnämnda.

Det är nästan lite synd att jag inte skrev upp mig på de där toplistorna innan nyår då jag hade en annan inriktning på bloggen. För det är ju bloggar som inriktar sig på folks liv som har mest besökare. Men sen så tycker jag själv att det är roligare att skriva blogg som jag gör nu för tiden, jag kan skriva av mig mer så att säga.

Ja, det blir både jobb och lov i veckan eller åtminstonde väldigt mycket ledighet. Jag får väl se vad som händer, har ingenting planerat angående veckan heller, förutom jobbet såklart plus en massa bra ämnen att blogga om.

Skepp Ohoj!

_Gecod

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0