Julhandel och ödlor

Hellu,

Har precis duschat och ska väl strax ta och göra mig iordning. Snart borde Jocke dyka upp ifrån stan där han har varit och handlat. Vi ska bege oss ut mot Maxi, eller Ingelstaområdet för att julhandla litegrann. Tror egentligen inte att jag har särskilt mycket att handla direkt.

Här nedan har ni i alla fall lite bilder på mina kära Leopardgeckos (ödlor). De två honorna Olle och Gex som delar terrarie i mitt rum. Båda två är sju år gamla och blir åtta år i sommar. Vet inte riktigt hur gamla de kan bli. Vissa säger 10 - 12 år och andra har ändå blivit över 20 år.

Anledningen till att Olle heter Olle fast hon är en hon är för att jag trodde att hon var en hanne fram tills jag köpte Gex. De funkade inte särskilt bra ihop i början och fick hållas isär men nu trivs de relativt bra med varandra och kan dela terrarie och även ibland sova under samma sten.





Här ovan är Olle under en matning av zophobas (en sorts mask).


Olle igen.




Det här är Gex (tre miniatyrerna samt denna). Henne köpte jag för drygt 2 år sen
och som ni kanske kan se så är hon mycket blekare än vad Olle är. Tog upp Gex igår
kväll och satt med henne i soffan. Som tack till att jag väckte henne så bajsade hon
ner min axel och den nytvättade t-shirten. Kul.

Kommentarer
Postat av: pelle

Hahha, Olle! Vad kul! Det måste jag berätta för tvilligen! ;D

2008-12-21 @ 15:51:58
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Eva Linder

Du måste ju bara ut på en djungelvandring när du kommer hit. Du ska se att du hittar massor av släkt till dina ödlor. Förresten kan du se dem på gatorna här, om du kommer en bit utanför KL. Ha det jättebra, så hörs vi!

2008-12-22 @ 02:17:54
URL: http://evalinder.blogg.se/
Postat av: gina

haha , så söta ;D

2008-12-28 @ 16:40:50
URL: http://ggina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0