Mormor Sonja

Klockan 19.30 så ringde våra släktingar ifrån Stockholm och berättade att min gammelmormor, Mormor Sonja som vi kallade henne, hade dött. Hon blev 96 år gammal så hon har ju levt ett långt och av det jag har hört så hade hon ett väldigt spännande och bra liv också.

Hon hade varit dålig ända sedan förra året med lunginflammationer och hjärtinfarkter med mera, det blir väl så när man blir gammal oftast. Det var ändå coolt för hon var med på allting och väldigt klar i huvudet även under de här sista åren. Hon kom ner hit till Norrköping i vintras och firade både Julafton och Nyårsafton med oss, vilket såklart var riktigt kul med tanke på att vi inte träffats särskilt ofta under de senaste åren.



Ja, jag är glad över att vi åkte och hälsade på henne förra söndagen hemma hos henne uppe i Stockholm. Hon har ju varit sängliggandes de senaste veckorna och man har vetat att det snart var påväg, så det kom inte som en chock som med till exempel min Morbror i våras. Men det är ju självklart riktigt tråkigt och känns även en hel del. Jag åkte ju ner till stan bara en timme efteråt, när jag väl var nere så kändes det hel dumt egentligen.. Men jag tänkte väl inte så mycket precis.

20 augusti - 2008. På dagen fyra månader efter att min Morbror Micke gick bort. Förra veckan dog även min styvfars pappa nere i Frankrike.

Nej, det här har inte varit något bra år.


_Geccod


Kommentarer
Postat av: ullis

en puss på kinden från mig till dig*

2008-08-21 @ 01:04:04
URL: http://ullisblomman.blogg.se/
Postat av: mikaela

nej det låter inte alltför roligt år. Beklagar verkligen.. Malaysia, där har jag och min man varit! Underbart land, men de kan engelska väldigt dåligt så att förstå dom alla gånger kan vara svårt. Vart i malaysia ska du fara? Vi var på langkawi.

2008-08-21 @ 11:03:24
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/
Postat av: mikaela

Skrivit upp resan nu i min blogg ifall du är intresserad. :)

2008-08-21 @ 12:52:02
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0