Livet i Jönköping

Hellu,

Befinner mig i Jönköping för tillfället och har gjort det sedan i söndagskväll. Här här nere och jobbar en vecka liksom jag var i Västervik och jobbade en vecka tidigare i somras. Skillnaden från Västervik är att Nissarna om skulle ordna en lägenhet åt oss på något vis lyckades glömma att göra det. Förs var det tänkt att vi skulle bo i en omöblerad lokal på luftmaddrass och sovsäck utan varken kök eller duch.. (hur kan de ens komma på tanken?). Så efter lite kravställande så fick vi två dubbelrum på ett väldigt fräsch hotell. Jag delar rum med Micks. Det är nice, men samtidigt vore det skönt med ett eget rum som jag hade i lägenheten i Västervik. Att kunna gå undan och vara lite för sig själv liksom.

Har stannat hemma idag då jag var allergisk hela dagen igår och dessutom kräktes igår kväll och mådde illa (av vilken anledning vet jag dock inte). Jag fick därför en sovmorgon till kl11 och låg sen och läste tills Mac ringde mig kl14, då han äntligen vaknade. Han kom ju ner hit till Jönköping igår kväll för att hälsa på oss, vilket såklart är väldigt trevligt. Efter att han ringt så tog vi en fika nere i foajen för att sedan gå ut och äta lunch.

Nackdelen med att bo på hotell är att vi MÅSTE äta ute för att få någon mat i oss. Jag trodde aldrig att jag skulle tröttna på att äta ute, men det har jag faktiskt gjort nu. Maten efter jobbet har bestått av McDonald's, Pizza och McDonald's. Jag har visserligen fått tre nya glas till min gröna McDonald's glas samling. Visserligen fick jag ett från Mickis, men ändå.. Det är illa.

Ja, nu vet ni väl hur läget ligger till. Det är en rätt soft vecka med inte allt för många ungar. Mina kollegor är förresten ovannämnda Mickis och sen Elsa och Elsa. Det är som sagt nice.

Vi åker hem imorgon och sen på lördag så kanske det bär av till Stockholm för Travian Team Träff. Om jag orkar alltså..

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Eva Linder

Är kanske en metod att få Mac att äta bättre...tvinga honom att äta skräpmat frukost-lunch-middag... inget annat..flera veckor tills han ledsnar. Jag förstår att du är less på all den där maten. Ska du inte vila nu efter alla jobbveckor.. samla kraft till plugget börjar. Vi ses snart. Kram!

2008-08-08 @ 08:53:43
Postat av: Geccod

Ja, det kanske det skulle kunna vara.. Någon gång måste han väl bli trött på det även om han säger att han inte blir det. Yes, nästa vecka har jag sommarlov igen, en vecka i alla fall. Det gör vi! :-)

2008-08-08 @ 10:19:36
URL: http://geccod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0