Min Morbrors Köttbit.

Den här veckan är en sån där skön vecka. Bra schema, ingen engelska, inga prova men som vanligt mycket att plugga ikapp.

På fredag ska jag iväg på en konsert tillsammans med min morbror och hans polare för att se på Entombed, ett svenskt death metal band. Det ser jag verkligen fram emot. De är tydligen väldigt strikta med alkoholen både där och under förfesten (skumt nog) så det blir inget drickande för min del. Men man kan ju ha kul ändå, fast kanske inte lika. Hehe.

På tal om min Morbror. Var ju hemma hos dem och försökte plugga lite igår. Satt i köket och pratade med min Morbror lite samtidigt som han stod och tuggade på några matrester och lagade mat. Helt plötsligt började han hosta och sen hänga över diskhon som om han spydde, han gjorde såna ljud. Sen började han typ skrika. Jag insåg vad som hade hänt och typ rusade upp och dunkade honom så hårt jag kunde i ryggen, det hjälpte inte så jag körde den här heimlizch-manövern ett par gånger och då flög värsta köttbiten upp ur halsen på honom och landade i diskhon.
 
Haha, jag sitter och garvar bara jag tänker på det och gjorde det litegrann efter att det hände igår också. Fatta vilken panik jag fick när jag insåg att han satt i halsen! Usch, läskigt ju.

Nej, nu ska jag dricka klart kaffet, nörda lite vid Spelet och sen kanske lägga mig och läsa. Ska väl kolla igenom lite growling filmer igen också.

Godnatt!

_Geccod

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Jag gillar inte entombed..men kul med spelning!

2008-04-09 @ 07:40:43
Postat av: Geccod

Alltså jag tycker de är helt okej. Sen är det ju, som sagt, alltid kul med spelningar sådär. :-)

2008-04-09 @ 15:36:38
URL: http://Geccod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0